Duel sectoriel : Un débat sur le philanthrocapitalisme

Lorsque Mark Zuckerberg et sa femme Priscilla Chan ont annoncé en décembre dernier qu’ils s’engageaient à consacrer 99 pour cent de leurs actions Facebook, évaluées à environ 45 milliards $, à mettre sur pied une initiative caritative, le monde a été estomaqué par l’ampleur sans précédent de ce geste. Plusieurs se sont ensuite ravisés quand les détails de l’arrangement ont été connus, c’est-à-dire que l’argent ne constituait pas un don, mais un investissement dans une société à responsabilité limitée dédiée aux causes caritatives. (Imagine Canada)

This entry was posted in Français on by .

About Marnie Grona

Marnie Grona is a marketing communications professional based in Toronto who works for Imagine Canada as Director, Marketing and Communications. She has a Masters Certificate in Marketing Communications Leadership through the Executive Education Centre of the Schulich School of Business and studied marketing and advertising at the University of Winnipeg. She also has a background in arts marketing and management where she served at the Winnipeg Symphony Orchestra, Winnipeg Fringe Theatre Festival and the Royal Manitoba Theatre Centre.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s